ارسال توسط یاسر دهواری خاص


 

در سال ۲۰۰۵ كه برای اولین بار شایعه مرگ "أسامه بن لادن" رهبر گروهك تروریستی القاعده در رسانه ها منتشر شد، سایت های وابسته به القاعده وصیت نامه او را منتشر كردند.


دو روز پیش خبر كشته شدن "أسامه بن لادن" منتشر شد. همین امر موجب شد كه رسانه های مختلف جهان به انتشار اخبار و گزارش هایی در این مورد بپردازند. در همین راستا برخی سایت های خبری حامی "بن لادن" انتشار وصیت نامه "بن لادن" كه برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، پرداختند. متن بخش هایی از این وصیت نامه كه با حدیثی از پیامبر اكرم (ص) آغاز شده به شرح ذیل است:

قسم به آن كسی كه جان محمد (ص) در دست اوست، دوست داشتم آن قدر می جنگیدم تا كشته می شدم آن قدر می جنگیدم تا كشته می شدم آن قدر می جنگیدم تا كشته می شدم «حدیث نبوی.»

سپاس خدای را و درود و سلام بر رسول خدا و بر خاندان و یارانش همگی باد از او طلب مغفرت می كنیم و از او هدایت می جوییم و از شر نفس خود و زشتی های اعمالمان به او پناه می بریم كسی را كه خداوند هدایت كرده باشد هیچ گمراه كننده ای ندارد و كسی را كه خداوند گمراه كرده باشد هیچ هدایت كننده ای برای او نیست.



ادامه مطلب...
ارسال توسط یاسر دهواری خاص
ارسال توسط یاسر دهواری خاص

کلپورگان روستایی در 25 کیلومتری شهرستان سراوان و 390 کیلومتری زاهدان در جنوب شرق بلوچستان که سفال آن نیز به همین نام شناخته میشود آنچه امروز کلپورگان را از سایر نقاط متمایز کرده است سفال آن است سفالی با 7 هزار سال قدمت !

روستای کلپورگان با سفالینه‌های تاریخی ومنحصر به فرد با شهرت جهانی شاهکار اندیشه ، ذوق ، فرهنگ و هنر زنان بلوچستان در سرزمین ایران است زنان بومی منطقه یگانه خالقان سفال کلپورگان هستند که نسل به نسل و سینه به سینه از مادران به دختران بلوچ منتقل شده و گذشت زمان و حوادث تاریخ نه تنها از اصالت آن کم نکرده بلکه بیش از پیش بر ارزش‌های هنری آن افزوده است



ادامه مطلب...
ارسال توسط یاسر دهواری خاص
ارسال توسط یاسر دهواری خاص

بلوچستان  چابهار




تاریخ: یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:غروب در سوحل زیبای بلوچستان # چابهار,
ارسال توسط یاسر دهواری خاص

ای دوست بهار در بهار است اینجا

آرامش سبز لاله زار است اینجا

دریای بزرگ و ساحل مرجانی

خوش باش که شهر چابهار است اینجا




تاریخ: یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:سرمچار بلوچ # بلوچستان,
ارسال توسط یاسر دهواری خاص

تصاویری از بلوچستان

 




ارسال توسط یاسر دهواری خاص

 به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، شواهد حاکی از ان است که عمده زیستگاه این گربه سان در ارتفاعات کوه بیرگ زابلی و همچنین شهرستان نیکشهر مي باشد . مدیر اداره حفاظت محیط زیست سراوان گفت : پس از 25 روز تلاش شبانه روزی و استفاده از دوربین تله ای موفق به ضبط تصویر پلنگ ایرانی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده بیرگ زابلی شدیم . دهقان نژاد افزود : مهمترین

زیستگاه این جانور جنگلها و ارتفاعات بیش از 4 هزار متر منطقه است که کوه بیرگ این ویژگی را دارد .

وی با بیان اینکه اینگونه جانوری با توجه به کمبود منابع غذایی و خطرات احتمالی گونه ای در معرض انقراض است گفت : شواهد نشان می دهد 10 قلاده از این جانور کمیاب در منطقه وجود داشته باشد . این جانور زیبا با جثه ای کشیده و باریک جزء بزرگترین گربه سانان ایران است و با توجه به هوشیاری زیاد ضبط تصویر زنده از آن کاری بسیار سخت و طولانی مدت است .

دوربین های تله ای با هدف شناسایی و حفاظت بیشتر از گونه های جانوری کمیاب در زیستگاههای احتمالی این جانوران در شهرستان سراوان بکار گرفته شده است . هفته گذشته نیز با این دوربین جانوری بسیار نادر به نام شاه روباه در منطقه حفاظت شده بیرک زابلی شناسایی شد .

منطقه حفاظت شده بیرک با 73 هزار هکتار وسعت در شهرستان زابلی واقع شده و گونه های جانوری کمیاب و نادر در آن زیست می کنند .




تاریخ: شنبه 8 مهر 1391برچسب: سرمچار بلوچ # سردار # بلوچستان#,
ارسال توسط یاسر دهواری خاص

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 10
بازدید کل : 13881
تعداد مطالب : 9
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1